4.4.1. ZAMANI ALGILAMA VE KRONOLOJİK DÜŞÜNME Okul öncesinde zamanı algılama becerisi zaman ifadelerini (dün, bugün, yarın, önce, sonra, geçmiş, bugün, gelecek, takvim, saat) yerinde kullanmak, geçmişi ve bugünü birbirinden ayırabilmeyi sağlarken kronoloji becerisi de ardışık zamanda meydana gelen olayları anlayabilme ve hangisinin önce hangisinin sonra oluştuğunu tahmin edebilmeyi, yakın çevresinde yaşanan olayları geçmişten günümüze oluş sırasına koyabilmeyi sağlamaktadır. Çocuklara kendilerine ve ailelerine ait zaman şeritleri yaptırılarak onlardan günlük rutinlerine ilişkin görselleri oluş sırasına göre sıralamaları istenir. Çocukların tablo ve diyagramlar oluşturmaları sağlanarak bu beceriyi kazandırmanın ilk adımları atılmış olur. 4.4.2. KANITA DAYALI SORGULAMA VE ARAŞTIRMA Eğitimde resim, animasyon, tablo, grafik, harita, fotoğraf, müzede sergilenen nesneler gibi kanıt olarak sınıfta kullanılabilir. Kanıtların incelenmesi yoluyla çocukların merak duyguları harekete ge...
Yorumlar
Yorum Gönder