DİNLEME/İZLEME Sesi kulak ve göz yoluyla algılama ve anlamlandırma süreci olarak tanımlanabilir. Bu nedenle dinleme/izleme sadece sesi duymak anlamına gelmemektedir. Bu beceri okul öncesi eğitim sürecinde çocuğun şiir, hikâye, tekerleme, parmak oyunu, bilmece, video, drama, animasyon gibi dinleme/izleme materyallerini seçmesini, günlük yaşamla ilişkilendirebilmesini ve örnekler vermesini; dinledikleri/izledikleri olayların bölümlerini ve bölümler arası ilişkileri tanımlayabilmesini ve dinlediklerine ilişkin değerlendirmeler yapmasını içermektedir. Dinleme/İzleme becerisi aşağıdaki bütünleşik becerilerden oluşmaktadır. Dinlemeyi/İzlemeyi Yönetme: Dinleme/İzleme becerisi kapsamında yönetme bütünleşik becerisi seçim yapmak ve ilişkiyi sürdürmek süreç bileşenlerinden oluşmaktadır. Yönetme bağlamında çocuğun okul öncesi dönemde şiir, hikâye, tekerleme gibi dinleyeceği ve izleyeceği materyalleri seçmesi ve dinleme/izleme sürecine kurallara uygun şekilde katılması beklenmektedir. Anlam Oluşturma: Dinleme/İzleme becerisi kapsamında anlam oluşturma bütünleşik becerisi ön bilgilerle bağlantı kurmak, tahmin etmek, çıkarım yapmak, karşılaştırmak, sınıflandırmak, tepki vermek süreç bileşenlerinden oluşmaktadır. Anlam oluşturma bağlamında çocuğun okul öncesi dönemde şiir, hikâye, tekerleme gibi dinlediği/ izlediği materyallerdeki bilgilerle ön bilgileri arasında bağlantı kurması beklenmektedir. Buna ek olarak dinlediği/ izlediği materyallerdeki benzerlik ve farklılıklara ilişkin karşılaştırmalar, sınıflandırmalar, tahminler ve çıkarımlar yapması hedeflenmektedir. Çözümleme: Dinleme/İzleme becerisi kapsamında çözümleme bütünleşik becerisi parçaları belirlemek; parçalar arasındaki ilişkileri belirlemek, parçalar arasındaki etkileşimleri belirlemek süreç bileşenlerinden oluşmaktadır. Çözümleme bağlamında çocuğun okul öncesi dönemde şiir, hikâye, tekerleme gibi dinlediği/izlediği materyallerdeki olayların bölümlerinin farkına varması, bölümler arasındaki ilişkileri ve olaylar arasındaki etkileşimleri anlaması beklenmektedir. Yansıtma: Dinleme/İzleme becerisi kapsamında yansıtma bütünleşik becerisi kendini değerlendirmek ve tepki ortaya koymak süreç bileşenlerinden oluşmaktadır. Yansıtma bağlamında çocuğun okul öncesi dönemde dinleme/ izleme sürecinde kendisi ve çevresinden kaynaklı akışı bozan durumları, bu becerilere ilişkin deneyimlerini gözden geçirmesi ve kendini değerlendirmesi sonucunda elde ettiği becerileri sonraki deneyimlerine aktarıp uygulaması beklenmektedir. 4.1.2. KONUŞMA Sözü ve bedeni kullanarak ileti göndermektir. Okul öncesi eğitim sürecinde konuşma becerisi; çocuğun konuşacağı konu ile ön bilgileri arasında bağlantı kurmasını, konuşma sırasında benzetme ve örneklendirme içeren ifadeler kullanmasını, nefesini ve sesini uygun şekilde kullanmasını, konuşurken beden dilini, jest ve mimiklerini doğru kullanmasını, Türkçeyi dil yapısına uygun şekilde konuşmasını, konuşma için yaşına uygun sözcüklwe seçmesini içermektedir.konu ile ilgili pdf dosyasına erişmek için tıklayınız.
FİNAL ÖDEVLERİ..(CANVA,BUBBL.US,GOOGLE FROM,GUİZİZZ,POWE POİNT)
Canva Çizgi karikatürü https://www.canva.com/design/DAGngHSedIU/Man1pbjTWvG5tYKl8coSmQ/edit WORDWALL https://wordwall.net/tr/resource/92066023 BUBBL.US https://go.bubbl.us/eb118a/8478?/Okul-%C3%B6ncesi Google form https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSes12Cub2fvatMNDjcIEPLJXPLKCuQ9TbIbaa-pevMGjzFJ5w/viewform?usp=header GUİZİZZ https://quizizz.com/admin/quiz/68239337588a6c80996530e2 POWER POİNT https://drive.google.com/file/d/1gNYHWkJwD2ZoE1Wr12-rgY4DBfIf1h2T/view?usp=drivesdk
Yorumlar
Yorum Gönder